A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ворожбянський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів Лебединської міської ради Сумської області

  Адаптація учнів п’ятих класів до нових навчальних умов.

Дата: 07.10.2023 09:55
Кількість переглядів: 56

              Фото без опису

 

Адаптація учнів пятих класів до нових навчальних умов.

 

     Будь -  які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають спецефічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до  шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.

      При переході дітей із початкової школи до  середньої ланки загальноосвітнього навчального закладу психологічні проблеми можуть зумовлюватися насамперед зміною характеру самооцінки підлітка. Вона тепер менше залежить від результатів навчання, а дедалі більшою мірою – від характеру міжособистісного спілкування.

      У молодшого підлітка суттєво змінюється самосвідомість, з’являється особливий інтимний особистісний світ, який стає предметом прискіпливої зацікавленості. Зацікавленість своїми інтимними переживаннями призводить, з одного боку – до самозаглиблення та самоаналізу, а з другого – до потреби прийняття, підтримки і схвалення цього внутрішнього світу іншими людьми.

 

         Рекомендації вчителям з організації  ефективного спілкування

            та створення сприятливих умов для досягнення успіху

                        в пізнавальній діяльності учнів пятих класів.

 

1. Будуйте спілкування на основі руйнування психологічних бар’єрів (вікових, соціально-психологічних, інтелектуальних, мотиваційних, естетичних, емоційних).

2. Дотримуйтесь принципів – більше уваги і вимогливості до особистості вихованця.

3. Розумійте внутрішній стан, ситуативність настрою, враховуйте їх в процесі взаємодії.

4. Вмійте передати особисту зацікавленість, доброзичливість, щире бажання допомогти учневі у розв’язанні його проблем.

5. Ставте чіткі вимоги – орієнтири до відповіді.

6. Дотримуйтесь послідовності подачі завдань від простого до складного.

7. Організовуйте самостійну і групову роботу на уроці.

8. Оцінюйте результати навчальної діяльності з особливим акцентом на позитивних досягненнях, аналізом роботи.

9. Частіше застосовуйте проблемний підхід, дослідницький метод, більше давайте на вибір самостійних завдань за підручником.

10. Дотримуйтесь оптимального темпу, ритму у викладанні   навчального матеріалу.

11. Частіше робіть переключення, відволікання, короткий відпочинок, фізкультхвилинки.

12.  Позитивно формулюйте звернення до учня,  не поєднуйте декілька прохань чи вказівок.   


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора