A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ворожбянський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів Лебединської міської ради Сумської області

Асистент учителя в інклюзивному класі — завдання та функції

Дата: 04.01.2022 11:35
Кількість переглядів: 450

Посада асистента вчителя з’явилась з ініціативи Міністерства освіти і науки, молоді та спорту у зв’язку із запровадженням інклюзивної освіти. Міністерством соціальної політики було доповнено Класифікатор професій. Посаду асистента вчителя передбачено Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, а основні завдання описані в Постанові Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 р. № 872. Листом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту № 1/9-675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» зазначено орієнтовні кваліфікаційні характеристики асистента вчителя у класі з інклюзивним навчанням.

Завдання та функції асистента вчителя

Основне завдання асистента вчителя — допомога вчителеві в забезпеченні особистісно зорієнтованого, індивідуального підходу в освітньому процесі, зокрема у створенні індивідуальної програми розвитку для дитини з особливими освітніми потребами.

Основні функції асистента вчителя

Організаційна:

  • допомагає в організації освітнього процесу в класі з інклюзивним навчанням;
  • надає допомогу учням з особливими освітніми потребами в організації робочого місця;
  • проводить спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб;
  • допомагає концентрувати увагу;
  • сприяє формуванню саморегуляції та самоконтролю учня;
  • співпрацює з фахівцями, які безпосередньо працюють з дитиною з особливими освітніми потребами та беруть участь у розробленні індивідуальної програми розвитку;
  • забезпечує разом з іншими працівниками здорові та безпечні умови навчання, виховання та праці;
  • веде встановлену педагогічну документацію.

Навчально-розвивальна:

  • співпрацюючи з учителем класу, надає освітні послуги, спрямовані на задоволення освітніх потреб учнів;
  • здійснює соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, дбає про професійне самовизначення та соціальну адаптацію учнів;
  • сприяє розвитку дітей з особливими освітніми потребами, поліпшенню їхнього психоемоційного стану;
  • стимулює розвиток соціальної активності дітей;
  • сприяє виявленню та розкриттю їхніх здібностей, талантів, обдарувань шляхом їх участі в науковій, технічній, художній творчості;
  • створює навчально-виховні ситуації, обстановку оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.

Діагностична:

  • разом із групою фахівців, які розробляють індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами, оцінює навчальні досягнення учнів;
  • оцінює виконання індивідуальної програми розвитку;
  • вивчає та аналізує динаміку розвитку учня.

Прогностична:

  • на основі вивчення актуального та потенційного розвитку дитини бере участь у розробленні індивідуальної програми розвитку.

Консультативна:

  • постійно спілкується з батьками, надаючи їм необхідну консультативну допомогу;
  • інформує вчителя класу та батьків про досягнення учня.

При цьому асистент учителя постійно дотримує педагогічної етики; поважає гідність дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або психічного насильства; постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.

https://osnova.com.ua/asistent-uchitelya-v-inklyuzivnomu-klasi-zavdannya-ta-funktsii/


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора