Рекомендації педагогічним працівникам щодо покращення соціально-психологічної адаптації учнів у 10 класі.
Дата: 12.01.2022 15:24
Кількість переглядів: 154
Рекомендації вчителям-предметникам щодо покращення соціально-психологічної адаптації учнів у 10 класі:
- підвищувати самооцінку учнів з ознаками тривожності за допомогою створення ситуації успіху, сприяння реалізації їх можливостей;
- розвивати в учнів впевненість у власних силах, здатність відстоювати власну думку, шляхом заохочень висловлення ними своєї позиції, позитивних підкріплень проявів ініціативи;
- розвивати в учнів переконання щодо цінності отримання знань, як таких, не акцентуючи уваги виключно на позитивних оцінках, що дасть змогу зменшити страхи у відносинах з вчителями та страх перевірки знань;
- сприяти згуртуванню групи шляхом залучення учнів до колективної роботи та організації і участі в колективних виховних заходах;
- формувати навички мобілізації внутрішніх ресурсів та можливостей організму в стресових ситуаціях;
- проводити індивідуальні та групові бесіди з учнями з підвищеним рівнем тривожності, в ході яких акцентувати увагу учнів на можливих способах покращення власного емоційного стану та підвищення соціального статусу в класі, зокрема:
- першому проявляти власне доброзичливе відношення до однолітків;
- знайти друзів за інтересами;
- знайти заняття, в якому є можливості реалізувати себе;
- чергувати розумову, фізичну діяльність та відпочинок.
- Формування в учнів якостей та умінь інноваційної особистості, а саме:
- Відкритість новому досвіду, уміння швидко адаптуватися у повсякденному житті;
- Критичне, творче, позитивне мислення;
- Емоційна стабільність та стресостійкість (розвиток емоційного інтелекту, вміння керувати власними емоціями),
- Комунікабельність, толерантність;
- Внутрішня свобода;
- Здатність до прийняття нестандартних рішень, вибору альтернатив, стратегій власного життя;
- Самореалізація, уміння виробляти стратегію власного життя.